zondag 30 september 2018 om 09:30

Oppasdienst:
Angela v.d. Ende, Priscilla v.d. Berg en Lindsay Robbemond

Praisedienst 30 september
In de Praisedienst zingen we weer vele bekende liederen. Het thema is: Elke dag een kans! Wij ontvangen elke dag kansen om iets goeds te doen, voor de wereld en de mensen om ons heen. Hoe gaan wij daar mee om? Paulus spreekt over het bouwen op het fundament Christus. Ons levensgebouw trekken we op met verschillende materialen, waarvan het een duurzamer is dan het andere.

Maar we worden in elk geval gered door het offer van Christus leven. Ook in Timoteus staan daar dingen over.  Het gaat om het ware leven als kinderen van Gods Koninkrijk. De levensstijl die we ontwikkelen op aarde, onze karaktervorming in Christus is van grote waarde voor ons toekomstige leven als Jezus zijn Koninkrijk op aarde vestigt. Kijk naar de gelijkenis van de talenten, we ze heeft en ontwikkelt en er ook daadwerkelijk iets mee doet zal er straks nog meer bij krijgen.

Er is ook loon en beloning, ook al kunnen we door de zonde die we ook begaan, onszelf niet redden. Dat heeft Christus voor ons gedaan. Tegelijk is goeddoen iets dat je moet leren en een opdracht aan ons als gelovigen. We bidden voor een fijne dienst waarin de lofprijzing centraal mag staan. Het muziekteam A5 zal ons weer begeleiden.

U, jij komt toch zeker ook?

Ds. Leo van der Eijk

Diaconie collecte Zuid-Soedan
In Zuid-Soedan voltrekt zich een ongekende menselijke tragedie. 4 miljoen mensen zijn gevlucht voor het geweld van de burgeroorlog waarin honderdduizenden mensen zijn gedood. Door droogte in sommige delen van het land en overstromingen elders is het bovendien steeds moeilijker om het land te bewerken.

Hongersnood dreigt. Tweederde van de bevolking, vooral kinderen en vrouwen, kampen met een ernstig voedseltekort en ondervoeding. Via lokale kerken biedt Kerk in Actie hulp aan vluchtelingen.

U kunt uw bijdrage ook overmaken op de bankrekening van de Diaconie: NL17RABO0340304170

De Diaconie